11 veebruar 2012

ACTAlooline Weissenstein

Fooliumi asemel oleks minu reaktsioon ACTAmaaniale ühe maailma filmiklassika pärli igaveseks tasuta kättesaadavaks tegemine.
Huvitav, kas see pani actatundlad liikuma?
Tegelikut otsustasin üles panna ühe 2004. aastal valminud filmi, mille pealkirjaks sai omal ajal pandud "Ajalooline Weissenstein". Filmi tutvustas kunagi Järva Teataja. Siiani on ta olnud VHS-il ja DVD-l müügis, nüüdsest siis ka tasuta vaadatav.
Filmi tegemise lugu oli kuidagi .. juhuslik vist. See oli Weissensteini algusaeg, kus sai kogutud igast nurgast fotosid, kaarte, mälestusi ja mida iganes vana-Paide kohta. Mingil hetkel tuli mul pähe uurida, et mida on säilinud filmilindil ning Filmiarhiivil oli pakkuda üht-teist. Kõige vanem filmilõik pärines Johannes Pääsukeselt 1913. aastast, vahepeale paar 1930-te ringvaadet ja siis ka 1950-te ja 60-te omi. Kokku sai esitlemise jaoks valitud välja 12 minutit filmimaterjali Paide kohta. Siis hakkas tunduma, et oleks vaja teha lõikudele ka mingid sissejuhatused ja selgitused. Ja nii sündis 15-minutiline lühidokk. Mina panin kokku nö stsenaariumi, tekstid ja fotod. Lugesin peale ja käiasin taustaks üht 100 aastast grammofoni Straussi valsiga. Minu hea klassivend Rene Martin miksis selle kokku, lisas heliefekte (lahingumüra mu mäletamist mööda ... ok ühest tuntud filmist :)) ja muud olulist. Mõlemaile meile oli see esimene ja viimane film, mida teha. Kui ma õigesti mäletan, siis läks selle tegemise peale kokku vist 2 või 3 nädalat.

Filmi näidati esmakordselt avalikult 2004. a Vallimäel, Jüripäeva ürituse raames. Mulle jäi meelde ainult ühelt võõralt inimeselt möödaminnes kuuldud kommentaar: "oleks võinud lõbusam olla" :)
Aja jooksul sai lisatud inglise-, saksa- ja soomekeelsed subtiitrid.

Aga aeg muudab asjad kullaks eks ole. Nüüd kui me mõlemad Renega oleme filmist saadud rahade abil omandanud isikliku saare ja ostame kokku Kreeka võlakirju, võime endale lubada ka pisut heategevust.

Tänud Janile, kes filmi juutuubis, vaadata saab seda SIIIIIIT.

ACTAvistid, kellel tasuta filmide vaatamine tekitab sügelisi, võivad ka vaatamise eest mõistagi eurosid ka välja käia. Teistele, eriti niisama lahketele annetajale annan isegi lingi :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar