06 veebruar 2009

Konverentsiga ühelpool

Tänasega on Vanalinna Konverents 2009 läbi. Ise ka üsna läbi. Tegelikult jäin ma ise küll päris rahule, loodan et mitte ainult mina. Pilte saab näha siit (tänud Argole klõpsimise eest, nagu ka SRIKi õpitoa põranda viimase poole vanast värvist puhastamise eest, et homset koolitust saaks teha). Kui välja arvata esimese ettekande ajal juhtunud tüüpiline arvuti-projektori suhteprobleem (tüüpiline küll mitte ses suhtes, et vähemalt minuga pole taolist varem juhtunud), sujus ülejäänud osa paanikata. Kusjuures kummaline on see, et ma olin juba hommikul kella 9 paiku raekojas, Alo (tänud sulle kohe päris mitme abi eest!) aitas juhtmeid sättida jms, peale muude asjade testisin ma, kuidas see konkreetne (Paide SRIKi vistaga) arvuti raekojas käitub ja no ei mingit probleemi kogu selle aja jooksul. Tulin poole 11 aja tagasi ja testisin pisteliselt veelgi, ikka kõik korras. Ja täpselt esimese ettekande ajal läks hulluks. Õnneks istus eesreas itiguru Ets (tänud sulle ka!), kellele sai poolahastavalt silma vaadata. Esmalt näis, et aitab väike softimudimine. Ei aidanud. Siis näis, et viga on kaablis. Et vaatame, kas läheb üle. Ei läinud. Siis tõi Alo õnneks ühe PLV (XPga) läpi ja pärast mõningasi raskusi sai asi korda. Üksmeelne järeldus: vista on ...
Nõme on see, et üks ettekanne läks suuresti kaduma ja et lõpuks juhtus ikkagi ka minuga miski, mida ma olen väsimatult lugematu arvu teiste esitluste puhul imestanud - kuidas on võimalik, et sellised asjad juhtuvad?!? Täitsa võimalik on, nagu selgub. Igatahes veelkord - vabandan väga kõigi ees selle pärast!

Aga see selleks. Mida siis muust öelda. Registreerus 56 osalejat. Väikest (aga mitte totaalset ning lubades endale tõenäoliselt ka pisieksimusi - lihtsalt, et mitte väga kuivikuna tunda) statistikat tehes oli inimesi Paidest 13 (?!?) + PLV-st 6. Mujalt Järvamaal 3 (sh 100% esindatud oli Nahkanuia - päeva parim tulemus), Haapsalust 3, Viljandist 4, Võrust 2, Tartust 3, Tallinnast 7.

Ettekannetest. Esmalt - jälle tänu kõigile esinejatele! Kuna teistelt mul luba pole, siis siinkohal link ainult mu enda ettekandele, mis oli seekord Paide SRIKIst (avab kohe ligi 4MB PP2007 esitluse - mõne muu vidinaga vaadates võib väikesi anomaaliaid esineda). Esimest, nagu aru saite, ma eriti jälgida ei saanud. Kareni ettekanne (võttes arvesse Kareni veel mitte kuu vanustki põnni, kes just õigeks ajaks oli põõnama saadud, oli esinemine vast parasjagu eneseületamist :)) Paide miljööalade planeeringust oli väga huvitav. Põhjalik. Just selline peakski planeeringuga seotu olema, põhimõtteliselt on see juba juhend majaomanikule. Ja ma mõtlen tõsiselt: peale planeeringu kinnitamist võiks see saada avaldatud trükisena. Peale kõige muu peaks taolised trükised olema virnas notaribüroodes, kus iga uus omanik võiks kohe teada saada, mida tähendab maja omamine sellises piirkonnas.

Pealelõunaks jäi kahetsusväärselt vähe Paide rahvast alles, ehkki saal polnud kaugeltki tühi. Sest sellise konverentsi üks mõte vähemalt minu jaoks on olnud, et see on ideaalne paik teiste sarnaste väikelinnade kogemusest õppimiseks. Tarmo Elvisto (Tallinna SRIK) ettekanne SRIKide osast miljööväärtuslike alade kujundamisel läks mul kahjuks suuresti kaduma. Asjaajamised noh. Aga niipalju oskan küll öelda, et selle teemaga edaspidi kursis olemiseks vaadake aegajalt www.miljooala.eu veebi. Tõnis Padu Haapsalu LVst tegi traditsiooniliselt põhjaliku ja väga hea esitluse, seekord 20. sajandi arhitektuurist Lääne- ja Hiiumaal. Tõsiselt hea. Ja Viljandist (Monika Rauba) ettekanne veenis mind taaskord selles, et sealkandis tehakse asju tõeliselt hästi, kvaliteetselt ja hoolega.

Heameel oli Juhanist. Ma usun, et huvi oli suur. Kenad pildid, mida ma olen juba korduvalt rõhutanud. Lisaks väga sümpaatne kiirtrükis. Tore, et Ants Hiiemaa asjust huvitus. Tema kui ajaloolasest Paide volikogu esimees on ilmselt kõige õigem mees Juhaniga koostööd korraldama. Nii trükiste kui planeeringute visualiseerimise teemal. Kahjuks pole mul Juhani lauast ühtegi fotot. Aga arvestades Järva Teataja aktiivset kohalolekut, on neid vist lähiajal kohalikus meedias nagunii näha.
9. veebr täiendus: väljavõte 07.02.09 Järva Teatajast (foto: Andrus Eesmaa):
Eile kolmandat korda Paides olnud Vanalinna konverentsi ilmestasid Juhan Soometsa (paremal) pildid Paide keskväljakust.
Konverentsi korraldaja, ühenduse Weissenstein eestvedaja Rainer Eidemiller (vasakul) ütles, et Soometsa pildid sobiksid hästi illustreerima vanalinna kaarte või trükiseid, kus oleksid märgitud kultuuriajalooliselt olulised objektid. „Mulle meeldib tema pildikeel, need on selged, samas detailitäpsed,“ sõnas ta.
Eilsel konverentsil Paide raekoja saalis tekkis elav arutelu, kui Paide aselinnapea [märkus: peaks olema abilinnapea] Kaido Ivask tutvustas Paide restaureerimistoetusi ja linnavalitsuse vanalinnaspetsialist Karen Klandorf Paide miljööväärtuslike alade teemaplaneeringut.
Klandorf selgitas, et teemaplaneering määratleb kolm miljööväärtuslikku hoonestusala, millele hakkavad kehtima kindlaks määratud ehitusnõuded.
Konverentsil kõneldi veel Vallitorni „Ajakeskuse“ plaanidest [märkus: see jäi ära], Säästva Renoveerimise Infokeskuse tööst, Viljandi vanalinna ennistusest ja 20. sajandi arhitektuurist.
Mis konverentsi kajastamist puudutab, siis panen edaspidi siia neid linke edaspidi juurdegi, praegu viide paide.ee uudisele (ehkki sellest uudisest jääb mulje, et ainsad esinejad olid Paide linnapea ning kaks LV esindajat - pole poolt sõnagi korralduse või külaliste ega SRIKi kohta). Täna oli ka Kalevi uudistes väike lõik (siinkohal korrigeerin: ma ei ole PSRIKi juhataja ja uus trükis ei ole majadest, mis oleks täiega pinnasest allapoole vajunud :)).
7. veebruaril lisandusid AK uudised (alates 16:55).

Väike plaan on videosse võetud ettekandeid jupitada ka youtubesse. Ma ei tea, ma pole seda kunagi teinud aga võiks ju proovida. Tahaks panna sinna ka Kolmkõla esinemisi (kuhu ma lihtsalt ei jõudnud täna, väääga kahju sellest).

Ja siis veel sellest, mida taolise konverentsi korraldamine tähendab.
No loomulikult kokkuleppeid kõnelejatega (keda ma veelkord tänan). Siis kutsete kujundamist, trükki ja saatmist. Nii umbes 120 kutset saatsin välja. Need tuli kõik ju valmis teha, ümbrikusse panna jne (pooled Paide omad panin tegelikult kulude kokkuhoiu huvides ise postkastidesse). Siis reklaam - veebis, Järva Teatajas. Siis muidugi ise ettekanne teha. Ettekanded tuli välja trükkida (küll ainult 2), 30 eksi sai tehtud. Korraldada külalistele lõunasöök Paide Restoranis (tänud ka restoranile - mu arust sujus kõik küll lausa suurepäraselt). Meenete tellimist (sel korral ka tegemist tegelikult). Saali valmissättimist. Igasuguse jamaga kokkupuutumist. Ja ongi vist kõik. Lihtsalt umbes nädala jagu täistööpäevi, kõiki suuremaid ja pisemaid asju kokku liites. Jah, tänada tuleb veel kindlasti PLV projektikirjutajat Tiina Larvenit, tänu temale sai õigeaegselt taotlus esitatud ning 99% rahadest Kultuuriministeeriumist (Hasartmängumaksu Nõukogu) on põhim ka käes. Ja muidugi tuleb tänada Paide Linnavalitsust tasuta Raekoja kasutamise eest! Ilmselt unustasin nagunii kellegi tänamise ära. Näiteks kõik kohaletulnud.

Vot selline agusihvalik kirjand tuli sellest ülevaatest. Heameel, et tehtud sai. Olulisem oleks mõelda, et mis sihid nüüd edasi seada. Aga võibolla polegi see enam minu asi. Uusi tegijaid oleks isegi väga vaja. Tingimusel, et märksõnaks jääb endiselt tegelemine sisuga, mitte poliitikaga.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar