27 detsember 2008

Intlikents

Vahepeale üks väiksem, kuigi taas ammusest ajast pärit mõtisklus (ma pean vist need vanad asjad siin endast välja mõtlema, enne kui uued asemele tulema hakkaks). Aga jah, ma olen üsna kindel, et Paide areng sõltub mh kohaliku intelligentsi tekkimisest või siis koondumisest. Peamine põhjus, miks mu arust praegu seda ei ole, on arvestatava kõrgkooli puudumine. Viljandi sai sellise tekkimisega igatahes kõva hoo sisse. Peale korraliku värske mõtteselguse ja -julguse, lahendaks see ka nn põlvkondade lünga. Praegu tekib see gümnaasiumist lahkujate ja pärast kusagil mujal kõrgkooli lõpetmist siia naasejate (kui nii hästi üldse läheb) vahel. Vahepeal pole siin lihtsalt midagi teha. Ja see vahepealne lünk, see iga on ilmselt igas mõttes üks aktiivsemaid. Ka oma teater (eeldusel, et see oleks heatasemeline) tähendaks sama (Rakvere näide). Ilmselt käivad praegu aga mõlemad meile üle jõu (muide, kui ma õigesti tean, siis TÜ Türi kolledzh (vabandan tähevea eest, ma lihtsalt ei viitsi praegu õiget otsida) oleks algselt just Paide tahtnud tulla).

Igatahes, võibolla oleks õigem pöörata rohkem tähelepanu Paidesse mitte uute plekk-kaubakeskuste vaid kõrgkooli või teatri toomisele? See oleks linna panus. Oma panuse saaks muidugi anda ka kogukond. Nii läheks mu jutt nüüd tagasi linnakogukonnani. Aga postitus pidi lühike tulema.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar